Knihy
e-knihy Domácí mlékař
FB skupiny

e-knihy

Domácí mlékař

Archivy
Rubriky
Knihy
Domácí mlékař
Kurzy pečení chleba

Domácí mlékař

Je důležité, aby tohle vidělo co nejvíc lidí? Já jsem  pesimistický realista a tvrdím, že není, že stejně většina je pohodlná a místo změny vnímání svého okolí a života, udělá se jakási kosmetická úprava. To, co říká film, raděj se zeptáme jak, než proč. Zatímco Klára , jako optimistický idealista si myslí, že to důležité je, jinak je bez argumentu.

Otázka do diskuze však je, zda je tou správnou cestou cesta větších a pečlivějších kontrol  – nebo zda stačí osobní přístup  – “ V tom nejedu „. A lze v tom současném způsobu našich běžných životů nejet ve větší míře? Lze to bez nějakého sebeomezení a jsme toho schopní? Umíme opustit své pohodlí, proto, abychom žili životy?  nebo jediná možná diskuze je o tom, jak pohodlí neopustit a přesto nebýt těmi z toho filmu- myšleno tím krmeným dobytkem.

Video je sice z USA, ale i na malém pískovišti se může objevit  pěkně velký , zapáchající trus.

červenec 2004

BERLUSCONI ČESKÉHO ZEMĚDĚLST VÍ – ANDREJ BABIŠ Produkce hnojiv a agrochemie, obchod sobilím, výroba krmných směsí a masný průmysl. Vlastnictví desítek potravinářských závodů. To je Agrofert, podnik nejmocnějšího muže českého zemědělství, Andreje Babiše. Nedávno k němu připojil další větev: pekárenské seskupení Penam….celý článek a zdroj zde

17. červenec 2007

Babišův Agrofert ovládne velké výrobce osiv

Andrej Babiš pokračuje v cestě, která má vyústit v plné ovládnutí českého a výhledově rovněž slovenského zemědělství. Nyní kupuje bzeneckou Osevu a vnorovský OS-IN, které vyrábějí a prodávají osiva zemědělcům.celý článek zde

25.únor 2008

Agrofert Holding si upevnil pozici největšího domácího producenta prasat, když koupil předního specializovaného výrobce vepřového masa zdroj a celý článek zde

2.dubna 2009

Obří fúze v zemědělství: Babišův Agrofert koupil firmu Agropol   .. zbytek článku a zdroj zde

11. květen 2010

Poličan, lovecký salám a pršut Krahulík už nebudou vyrábět finančníci z J&T a PPF, ale miliardář Andrej Babiš. Energetický a průmyslový holding totiž prodává svou masnou divizi, kam patří Krahulík – Masozávod Krahulčí a Kmotr – Masna Kroměříž, Babišovu holdingu Agrofert. Zdroj a zbytek článku zde

10.listopad 2010

Agrofert koupil předního obchodníka s masem a zvířaty Animalco…  zdroj a zbytek článku zde

18. červen 2010

Nedávno jste ohlásil další velkou akvizici – koupi tří masokombinátů. Jaká je vaše filozofie při akvizicích? Někde jsem si přečetla, že kdo vás štve, toho koupíte…

To je nesmysl. Naše filozofie je jasná: kupujeme známé české potravinářské značky. Máme už Vodňanské kuře, Vodňanskou kachnu, Florián, Olmu, Kostelecké uzeniny, Maso Planá, Uzeniny-Vysočina, Krahulčí, Kmotr. Většinu z těch masokombinátů zakládal pan Satrapa už v roce 1915.

A k těm potravinářským podnikům chcete mít vždy i příslušnou zemědělskou prvovýrobu, tedy celý na sebe navazující řetězec?

Ano, chceme mít i příslušnou prvovýrobu, ale pokud možno bez zvířat, preferujeme rostlinnou výrobu. Ale pokud v tom podniku, který akvírujeme, jsou kromě polí i krávy a drůbež, jsme schopni to převzít i s těmi zvířaty. celý článek a zdroj  zde

11. únor 2011

Agrární kolos Agrofert podnikatele Andreje Babiše převezme skupinu Citonice Agro. Operaci provede Agrofert prostřednictvím dceřiné společnosti Navos. Pod tu by měly být firmy patřící podniku Citonice Agro začleněny. Do stáje Agrofertu tak přejde i obří zemědělský podnik Agro Jevišovice. Zdroj a celý článek zde

11.květen 2011

Společnost Agrofert Holding podnikatele Andreje Babiše koupila firmu Ethanol Energy, která ve Vrdech u Čáslavi vyrábí biolíh a další produkty. celý článek a zdroj zde.

19. květen 2011

Skupina Agrofert Andreje Babiše je údajně těsně před koupí tuzemské jedničky na pekárenském trhu United Bakeries.    zdroj a celý článek zde

7. červen 2011

Proč chce Agrofert do lesnictví? Ptejte se jeho majitele Andreje Babiše… zbytek článku a zdroj zde


36 Odpovědi to “Výše, dále, radostněji… zde rychle, více a levněji”

  • dolomiti:

    Ještě k tomu co jsem napsal ;-) Když si pod odkazem přečtete diskuzi (konkrétně příspěvek Radka), tak dostanete rozřešení jestli je ta informovanost nutná nebo ne :-D

  • dolomiti:

    Souhlasím s Jidášem!!! Lidi, kteří aspoň trochu přemýšli tenhle film nepotřebují a zbytek? I kdyby bylo tisíc dalších filmů, tak je to jedno! Příklad?! Viz farmářské trhy kontra supermarkety. Že to takhle funguje je znamý. Südtirol označuje svoje mlěčné výrobky GENfrei a je na něj podaná žaloba u EU. Co se týká velkochovů a Ecoli?! Pokud chcete prodávat mléko do milchhofu a nemáte krávy venku, tak ve stáji max. deset kusů, jinak máte smůlu. Upozorňuji, že plnotučné mléko ze Südtirol stojí 1,40€! Co se týká výrobků z mléka, tak já musím evidovat každé kilo vyrobeného sýra a každý dva týdny se testuje mléko z kesslu a sýr! To je jedna stránka věci a druhá? Dovedu si představit mraky lidí, kterym ani x videi nic neřekne. Stačí se v čr podívat, jak jsou plný speciální obchody prodávající prošlé potraviny ;-)

  • hanaka:

    Tenhle dokument už jsem také viděla a ano, myslím si, že má smysl, aby to vidělo co nejvíce lidí. Pořád je ve mně ještě taková malinkatá skulinka, naděje, že se lidé „probudí“. Já jsem po zhlédnutí tohoto videa dost alergická na kukuřici a kukuřičný škrob a kukuřičné všechno a ve výběru potravin jsem ještě důslednější. No a protože sem chodí hodně fajn a podobně smýšlejících lidí, vkládám ještě jeden odkaz, který si myslím, též zaslouží šíření a u tohoto dokumentu ještě víc věřím, že si z toho lidé něco vezmou. Takže pokud máte ještě síly, podívejte se na http://dokumentarni.tv/zivotni-prostredi/pozemstane-earthlings. Upozorňuji, že jestli s vámi otřásl dokument výše uvedený, tak tohle je ještě o hodně silnější kafe – a nejen o jídle, ale o téměř všem, co nás obklopuje. My jsme to museli párkrát vypnout, vydýchat a teprve pak pokračovat. Několik dní jsem nebyla schopná mluvit o ničem jiném a na otázku, jak se máš, jsem na nebohé vychrlila svoje emoce :-) Moc bych si přála, aby tohle viděl každičký člověk žijící v dnešním „civilizovaném“ světě.

    • Tereza:

      @hanaka: Viděla jsem půlku a pak dvacet minut brečela..druhou půlku zatím vidět nechci a budu na ni muset sbírat odvahu..Tak nevím, jestli někdy není lepší si jen myslet a nevidět…ale jste dobrá, že ste se dodívala! Určitě by tyhle dokumenty mělo vidět více lidí, ale nejsem si jistá, že se nějak změní..lidi jsou sobci a udělají vše pro své pohodlí a je jim vcelku jedno, co jí a jaké to má všechno dopady a co tomu předchází…

    • Hanko, Terezo, tak to my jsme změkčilí! Pan domácí dal chvíli, já mu koukla přes rameno asi na deset sekund a nebyla jsem schopná dívat se dál. Je to hodně drsný a bohužel, realita.

      • Hanaka:

        Ano, je to naprosto šílený, ale právě že realita! No my se museli k dokoukání opravdu dokopat a celu dobu jsme si říkali, že je prostě nutnost to vidět a měl by to vidět každý. A to musím říct, že začátek je ještě celkem „pohodovej“, oproti zbytku, zvlášť poslední části. Ale brečeli jsme moc a jak jsem psala, týde jsem nedokázala mluvit o ničem jiném. A moc se mi líbila věta, ke které jste asi nedošli, že kdyby měla jatka skleněné zdi, tak kolik z nás by jedlo maso. Ale jsou tam právě šílenosti nejen u jídla, ale i oblečení, pokusy na zvířatech…. Ale snažím se to šířit, ač nemám ráda povinnosti, tohle mám pocit by měl povinně vidět každý a pouštět to ve škole, v práci a snad by lidi museli pochopit!!! Ano, i já vlastně věřím, že nejvíc si z toho vezmeme my, kteří už o tom beztak přemýšlíme, ale přece jen jiskřička naděje ve mně je…

        • Tereza:

          Možná naše děti se snad dočkají nějakých změn! Přála bych jim to…ale asi to bude běh na dlouhou trať..Jak to sleduju kolem, tak je to „hamty hamty, ať mám víc než tamty“:-))) Hlavně, že je to levné!!! A koupím toho hodně!!! Kolikrát nestačím zírat při nákupu v supermarketu..občas se s manželem nasmějem..takže kolik desetiletí bude trvat změna v myšlení lidí? Asi dýl, než jim trvalo se takhle zhovadit..Já se snažím si vybírat a přemýšlet jinak, ale když bydlíte v bytě, ve městě, moc možností není…chce to hledat a hledat..svého farmáře, atd..ale trvá to dýl, než bych chtěla…a ještě si ze mě dělají srandu, že jsem „bio Terezka“:-) to teda rozhodně nejsem! Nelámu to přes koleno, prostě jak to zrovna vyjde..trošku mě mrzí, že lidé „bio“ úplně zhazují, jako že je to stejně samá chemie, akorát dražší s nálepkou..ale tak kde začít a přírodě trošku ulevit, než u toho jídla…vždyť je to to minimum, co bychom mohli udělat..

        • Hanko, jsem se zeptat,myslíte, že je to opravdu nějaká motivace? Totiž ten film. Jde mi o to, zda nemáte pocit, já malinko jo, že to není úplně ono. Že prostě je to spíš otázka citlivosti vůči násilí. Protože ten, kdo nemá rád násilí, nebude se mu film líbit a nemusí si z toho nutně vzít vyloženě to, o čem se tu bavíme. A ten komu násilí v této formě nevadí, ten to tam také nenajde. Já sama jsem hodně citlivá na tyto filmy, které argumentují násilím, protože z nich hrozně často mám pocit, že apelují na nějaký animální pocit, ale člověku podle mě stačí v zásadě přemýšlet a může to být i násilí prosto. Nicméně jsem ráda za tuto diskuzi, díky.

          • dolomiti:

            Přesně ;-)

          • hanaka:

            Kláro, naprostý souhlas. Jen si myslím, že to ukázané násilí může trošičku „pomoct“ v tom uvědomění – a teď nemyslím, u lidí jako vy, já, zkrátka co přemýšlí tak jako tak. Ale představím si slečinku, která ječí, když vidí myš, omdlívá, když vidí krev – ale kožich si vezme. Pokud podle mého alespoň minimální část jejího mozku bude citlivá na násilí a bude malinko přemýšlet, pak je naděje, že si z toho něco vezme. Hodně lidí, kterým jsem tento film doporučila mi pak řekli, že na tohle se koukat nebudou, nemůžou a nedá se nadtím přemýšlet, protože by nemohli nic jíst a stejně s tím nic neudělají. A to mi přijde jako zásadní problém. Ze svého okolí mám zkušenost, že ten, kdo to opravdu dokouká, pak přece jen náhled trošku změní. Ale zas je to o tom, jaké mám lidi ve svém okolí :-) No takže začarovaný kruh. A navíc, pak je otázka, co ta skupina, která má to násilí v sobě. Zaprvé, jak jste psala, si z toho nic nevezmou, za druhé, snad se jim to i líbí, protože bez těchto typů lidí by to všechno nešlo. No jo, poněkud depresivní na nedělní večer…

            • Nene, bezva debata, zvlášť, když je vstřícnost vyjasnit si názor. Na to, co jste napsala, máme právě jeden problematický argument. Zda je fakt důležité, aby lidé „prozřeli“ na základě např. takového dokumentu. Zda to prozření má nějakou váhu. Protože, pokud to není na základě obyčejného přemýšlení, vidění světa v celistvosti, pak je téměř jisté, že přijde někdo jiný, kdo podá stejně přesvědčivým způsobem třeba naprostý opak. A pak co ten člověk, který změní názor na základě reklamní kamnpaně? Jedno jaké. Je více než zřejmé, že bude zase nalomen. A proto je podle mě nanejvýš důležité nepropadnout nikdy mesiášství a tvrdě zastávat cestu pouze vlastního sebeovládání. Si myslíme :).

              • hanaka:

                No já s váma v podstatě souhlasím, ale bohužel, ne každý na to přijde sám. Pro mě je takovýto dokument cesta, jak někoho nakopnout, aby začal přemýšlet. Prostě jen další způsob informace. Podívejte se na ten dokument o jídle, i vy jste psala, že spoustu věcí vám to ukázalo, osvětlilo. I já už hodně dlouho přemýšlím nad jídlem, výrobou….ale food inc mi prostě dodalo další informace, které mě v mém smýšlení utvrdily a spoustu věcí mě překvapilo, protože přece jen ze své pozice človíčka v malé republice nejsem schopná tušit, jak může výroba probíhat ve velkém v jiných státech. Takže pro mě z toho vyplývá dobrá informace, kterou se budu ještě snažit podložit dalšími a vytvořit si tak názor. Je to tak se vším. ale když by jsme šli do detailů, tak ve vašem pojetí by vlastně nešlo vůbec koukat na žádné dokumenty, zprávy (ty mainstreamové samozřejmě nemyslím) a jen vycházet z vlastní intuice. To by bylo sice opravdu nejlepší, jenže kolik lidí to dokáže? V takovém případě bych byla už opravdu hodně pesimistická, protože myslet a ještě k tomu intuitivně a tak nějak přímo za sebe dnes bohužel umí opravdu velká menšina. Takže já v tom přece jen tu naději vidím. Ještě dám takový příklad. Děti zatím nemáme, o očkování jsem tedy nikdy nepřemýšlela, neměla jsem potřebu. Asi před rokem mi známá říkala, že děti už neočkuje, protože jedno z nich po očkování málem nepřežilo. Byla jsem překvapená, vzala jsem to jako takovou informaci, ale dál se tím nezabývala. Nedávno jsem zkoukla dokument o očkování a bylo tam přesně to, co mi známá jen tak okrajově říkala. Takže pro mě další střípek. A důvod hledat další info, než si udělám celistvý názor, než budu mít děti a než se tedy rozhodnu, co je dle mého nejlepší. Ale když info vyhledávat nepůjdu, půjdu slepě k doktorovi naočkovat své dítě, protože je to norma a běžně se to dělá, dostala jsem opravdu všechny informace, dle kterých se můžu správně rozhodnout? Takhle to tedy beru já, čistě jako další informace, které mi dávají možnost udělat si názor. A máte pravdu, debata je fajn :-)

                • hanaka:

                  A ještě doplním, znovu jsem si pročítala diskuzi zde a vlastně to cítím přesně tak, jak napsal provozovatel dokumentarni.tv – jen ten dotyčný do dokázal shrnout do pár vět :-)

              • No a o tom přesně nebo s tímto záměrem je tato stránka :-)). Když jde člověk do důsledků, nemůže téměř nic, protože každý máme nějaké máslo na hlavě. Takže udělat maximum pro to, aby člověk vystačil sám sobě a neubavil se k smrti díky používání druhých.

                O tom názoru, jasný, chápu co myslíte. Ale zastávám stanovisko, že každá strana má dvě mince a vždy určitá skupina poukazuje na tu svou bílou a tu černou toho druhého. Například farmaceutický průmysl je po zbraních druhý nejsilnější a je jasný, že používá ty nejsilnější zbraně, protože to je prostě vynikající byznys. Na druhou stranu, s většinou lidí, se kterými jsme se bavili o očkování a oni by očkovat nechtěli nebo neočkovali, tak hlavní pohnutkou nebyla kolektivní vina nebo morální aspekt, ale strach. Co se ale stane, až nebude proočkováno těch cca 10% populace? Co udělá jejich strach a jakým směrem ho natočí pak? (mimochodem nejsem příznivec povinného očkování :)

                Snad chápete jak to myslím, co chci říct. Snad je to srozumitelný :). Ty potraviny- film, jsou pro mě pouhou informací, ten druhý film je pro mě apriori o nelaskavosti a hrubosti člověka. To ovšem můžeme pozorovat v každodenním jednání lidí. Nicméně to je o osobním pohledu, co komu co dá, souhlasím, že může být někdo, koho film o potravinách nijak neosloví a ten druhý ho probudí z určité letargie.

                • hanaka:

                  Chápu a naprosto souhlasím :-)

                  • Tereza:

                    Já patřím mezi ty, co teprve skládají ty střípky informací do skládačky a dělají si názor. A musím říct, že kolikrát se mi to hodně mele a bije v hlavě!..nejhorší je, že člověk má z dětství naučené, že to je dobré a tohle se dělá takto, atd. a pak postupně zjišťujete, co a jak se vlastně okolo děje a nestačíte se divit..proto jsem ráda za vaše stránky a existenci internetu…podle mě je informovanost hodně hodně důležitá! A vidím to na sobě, nikdy by mě nenapadlo, v jaké míře se ničí životní prostředí, kolik chemie se používá, jak hrozně se lidé dokáží chovat ke zvířatům, jakou moc mají velké firmy, atd. atd. Takže lidi by tyhle dokumenty měli vidět. Co si kdo z toho veme, je jeho věc, ale myslím, že ti, co o tom trošku přemýšlejí, tak jim to určitě pomůže..takže díky za tyto a další témata!

  • janka:

    tak jsem shlédla i druhou půlku a docela , tedy dost mě zarazilo, že ty moje sny se nesly v duchu té druhé půlky, no fakt to je horší než jsem si myslela…..už se chystám, na rozšiřování té příšernosti…zdravím Janka

  • janka:

    No tak jsem včera absolvovala první půlku, a musím říct, že prostě něco takového jsem čekala, ale vzalo mě to víc než jsem si myslela, a v noci se mi už dlouho nezdály tak hnusné sny…tak doufám, že se to po shlédnutí druhé půlky už nebude opakovat, a to mi Ondra říká, že poslední čtvrtina je asi nejdrsnější, tak uvidíme , co to se mnou udělá..

  • Děkuji za šíření informací dále mezi lidi. Osobně se na rozdíl od Vás Jidáši domnívám, že je velmi důležité, aby toto vidělo co nejvíce lidí. Bez tohoto přesvědčení bych ostatně Dokumentární.TV neprovozoval. Pouze informovaný člověk může dělat informovaná rozhodnutí a je na každém, jak s informacemi naloží. Mnoho lidí s nimi naložit umí a byla by veliká škoda, kdyby se jim jich nedostávalo. A i pro člověka, který tuto informaci nezpracuje okamžitě je to jeden z dílků do skládačky, která mu později, po doplnění chybějících částí, onen celkový obraz a prozření může nabídnout.

    • zdravím a předně díky za inspirativní materiál ! Nemám námitek;-)Souhlasím. Pro mě je problém jen to, že směřování naší civilizace je už tisíce let v podstatě stejné, informace neinformace. To je vše ;-)

  • koobita:

    Diky za ten film. Davala jsem prednost ceskym potravinam, bio apod., ale bu duslednejsi, je to drsny….Bohuzel yiji v praze a tam tech farmaru moc neni…

  • Bara:

    podobných dokumentů už jsem pár vyděla. Tenhle postupně dokoukám, jen musím dodat jednu věc, kter pak dělá rozbroje mezi veřejností a „odborníky“ u nás v ČR se krávy, kterým se podávají antibiotika, musí dojit odděleně, respektive mlíko musí jít pryč. jak to je ve skutečnosti netuším, jak je to s podáváním anibiotik zvířatům na maso taky nevím. jen jsem chtěla vyzdvihnout, rozdíl mezi námi, člověk si musí uvědomit, že je to z ameriky. jinak nevím, našla jsem zatím jen tenhle rozdíl, dost chabé, že…
    a smysl to rozhodně má,já jsem toho příkladem,patřím k těm lidem, kteří vyhledávají informace,nebo je s radostí přijmou, když mu jsou nabýdnuty, ale sama moc nešířím, nevím, neumím to nějak podat. takhle posla tpo netu dál odkaz to jo, ale s někým se nějak dohadovat, na to nemám. spíš rozvíjím diskuzi s těmi co mají oči a uši otevřené, vyměňujem si a doplňujem informace.
    Takže vyzívám šiřitele jen šiřte :-)

  • Pro mě osobně těžko vyvýšit do popředí nějaký moment před jiným. Film se mi líbil a obzvláště blok o Monsantu. Přistupovala jsem k tomu jako pesimista a přesto mě to dostalo :-)). Oceňuji výborné vysvětlení E.coli, kterého nebyl schopen nikdo celkem jednoduše po celou kauzu v Německu.

  • Dobrý film. Přesto „živočišná výroba“ mi není sympatická v žádné z verzí. Byť ta uvědomělejší alespoň nehuntuje tolik prostředí.

    K něčemu mi ale přesto byl: považovala jsem zprávy o drtivém vlivu výrobců GMO osiva za přemrštěné, teď je respektuji a beru jako fakt.
    Necítím se být tolik spjatá se zemí, abych z ní šla osobně dobývat svoje živobytí. (Hodím se na něco jiného. Žiju výtvarným uměním v různých podobách a moc mě těší do toho světa vtahovat jiné lidi.) Alespoň si pod dojmem tohoto filmu (a reakcí pod ním) nepřipadám tak osamocená se svou zálibou v potravinách české provenience. ;)

  • Veska:

    Tím že jsme odpadiště Evropy tak to teď máme posvěcené od EU ,takže giganty mohou do východních zemí vozit šmejdy s povolením a říkají tomu „přizpůsobení chutí“
    sem se zase pěkně vztekla,mě by zajímalo jak se liší chuťové buňky přechodem hranic

    http://www.novinky.cz/ekonomika/237005-koncerny-mohou-dodavat-na-vychod-eu-mene-kvalitni-potraviny-rozhodl-brusel.html

  • Sidlova:

    Nedá se než souhlasit. Snažíme se o vlastní produkci, co je potřeba koupit chceme kupovat do 50km od nás, nejlépe od souseda hospodáře….jen se bojím, jestli to takhle půjde dál, tak nám s vlastníma vajíčkama, vlastním mlékem, zeleninou a zabíjačkou na klíně krmených čuníků slavná EU, potažmo naše skvělá občanům na ruku jdoucí vláda, brzo zatne tipec. Zatím to vypadá, že jsme amíkům v patách…achjo ))-:

  • Jana:

    Jsem v šoku.Je to tisíckrát horší než jsem si představovala…………………..

    Myslím si, že informovat je nejen dobré, ale nanejvýš nutné !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lidé by měli vědět, co se děje s něčím, co potřebuje každý – s jídlem.
    Já osobně velmi špatně snáším devastaci našeho zemědělství, které jakkoli bylo velkokapacitní tak dnešních globálních hrůz nedosáhlo ani omylem, navíc platily naše normy a dodržovaly se! Pracovala jsem v kravíně takže o tom maličko něco vím. Dobytek se čistil dvakrát denně, stejně tak i podestýlal. Kráva co dostala antibiotika se musela ještě dva dny po jejich dobrání dojit jinam a nesmělo mléko přijít do mlékárny, byly za to mastné pokuty! Veterinární kontroly masa, výkrmu, jatek a zpracování byly na denním pořádku, osobně jsem viděla veterináře sedět na lince na jatce drůbeže a prohlížet KAŽDÝ kus!!!! Byla jsem tam na brigádě, takže žádná Potěmkinova vesnice kvůli přítomnosti cizího člověka.
    Kdybych byla mladší tak bych s rodinnou farmou neváhala za téměř jakoukoli cenu…takto si aspoň pěstujeme zeleninu, ovoce a brambory, sice semena kupuju, ale vím čím hnojím a kolik a čím stříkám pokud vůbec. Navíc jsme v CHKO, takže aspoň maličké zrníčko přínosu pro krajinu když sázím stromy /moje nejoblíbenější činnost/ a to nejen ovocné :-)
    S dovolením bych poslala odkazy na článek a video svým známým, můžu?

  • Lutzlutz:

    Smysl to rozhodne ma – u nas je sice asi malinko jina situace, ale ne ve vsem – se slepicema to bude napriklad uplne to same – staci se podivat na klecovy chov slepic, pripadne na tu chytrou studii ktera nedavno probehla novinama, ze ten klecovy chov je vlastne pro slepice lepsi, protoze nejsou ve stresu, kdyz ma kazda svoji klec a nemusi se chovat socialne….Kouknete ma repku na kazdem poli a koneckoncu i na to, ze za zdrave je povazovano dat si k veceri filatko z vietnamskeho pangase nebo lososa chovaneho na farme v Chile…Blby je, ze Vam pri debate treba o tech vajickach kolegyne v praci rekne – „no jo, ja vim, ze ty chudaci jsou zavreny v klecich, ale ty vajicka jsou levnejsi a on ten nas mladej si jich udela treba deset k veceri, tak to bysme brzo prisli na buben,ze jo…“ Nebo – „No jo, kdyz on Jirka chce maso kazdej den a deti prece musi jist kureci maso, aby byli zdrave a copak vydelavame tolik penez, abysme mohli vsechno kupovat bio?“ To ma pak clovek chut ji roztriskat klavesnici o hlavu.. :/

  • Kikus:

    Má to smysl rvát to lidem do očí a uší. Ale ta úspěšnost vyslyšení, uvidění, je děsně malá a o to menší, že hned vedle se jim rve do uší a očí něco úplně opačného, ovšem s velkou úspěšností. Jiná cesta, než informování není. Ale musí být to štěstí, že to slyší a vidí lidi, co už v sobě jakousi chuť a vůli pro změnu mají, jen třeba netuší, kde začít. Ale úplně slepí a hluší jen pokrčí rameny, řeknou si „hmm, hnus, ale ono to určitě není tak hrozné, jak to vypadá….“ a bla bla bla, známe to. Hlavně, když se mě to netýká a nevyruší z mého pohodlí.
    Kontroly jsou k ničemu, v současném systému je to jen další jakože pravidlo, jakože jeho dodržení, jakože razítko a jakože lejstro, protože papír snese vše a když se dobře uklidí stopy, nikdo se pravdu nedozví.
    Jediné řešení je osobní přístup. Doslova osobní nasazení a tím myslím to nejvyšší. Skutečná práce a námaha. Doslova boj. Nemyslím křik někde v hospodě. Ale boj za ustání svých názorů a přesvědčení a udržení se před uválcováním většinou. A nenazvala bych to sebeomezením. Neshledávám omezení v tom, že nemám něčeho nadbytek, něčeho, co vlastně není to, za co se to vydává. K čemu mi je plná spíž balíčků s různými názvy, když uvnitř je pořád stejný humus ( a nemyslím humus, co mám teď v lednici zalitý olivovým olejem podle místního receptu :-) ). Nazvala bych to spíše tak, že dovolíme věcem mít svou skutečnou hodnotu. V kontextu jídla je jím hodnota jednak výživová, ale také „námaha“ (suroviny, postupy), kterou si do něj vložíme, aby bylo takové, jaké má být. Tím vlastně dáváme hodnotu i sobě. Nedovolíme ze sebe udělat popelnici bez vlastní sebeúcty, bez znání své vlastní ceny a kvality. A není to jen o jídle, je to o všem konání, dá se to aplikovat na cokoliv.

  • Veska:

    Má to smysl to určitě jo,já tohle všechno vím,protože takto je to u nás,přesně tak jak to ukazovala Caroline tak se to děje,jen s tím rozdílem že si určitá firma všechno doveze a zaplatí jen za prostor a člověka co se o kuřata stará a pak jde vše do ciziny a zpět se vrací už rozporcované a zabalené …
    U nás zůstává jen odpad včetně trusu a uhynulých zvířat co pak za pár let jde do pole jako hnojivo …
    ten snímek mi pomohl si všechno pospojovat,dát si vše do souvislosti …

  • SarkaCGY:

    Docela šalamounsky napíšu, že ano – má smysl, aby film a nejen ten vidělo více lidí. Ale fakt je, že jen málo uší bude otevřených. Takže máte pravdu oba :-)

    Jinak jsem ale spíš pesimista jako Jidáš a myslím, že se zatím nic nezmění. Kontroly produkují jen větší a větší kontroly, legislativní omezení produkují jen větší omezení, které nakonec omezí jen ty, kteří zákony a kontroly berou vážně.

    Vzhledem k tomu, že máme za sebou ropný zlom, a také zlom fosforu, cadmia a spousty dalších prvků je otázkou, jak vlastně bude budoucnost vypadat. Možná, že je „nedobrovolná skromnost“ mnohem blíž, než jsme ochotní připustit. To je další téma, které jakoby neexistovalo. Každopádně nás zatím ještě čeká pár tučných let …

    Jidáši, ještě jsem Ti nepoděkovala za rady ohledně terčovnice. Takže moc moc děkuji :-).

    Omlouvám se dnes za pesimistické názory … chtěli jsme se po Vás opičit (ano, ano, přiznávám) a měli jsme vyhlídnutý starý dům v havarijním stavu, ale cca 5 ha pozemků – pastvin, trocha pole, kus lesíka a starý zarostlý rybník, na samotě …. no prostě přesně to, co jsme si vysnili. Jen naše hypotéka a představy dědiců se nějak diametrálně rozcházely….njn

Přidejte komentář