Připletli jsme se shodou okolností k debatě jedné známé ohledně výběru dopravního prostředku pro první dítě. A když jsme Lucce vybírali a posílali fotky toho, jakou značku kočárů, sportovních vozíků a šátků jsme používali my, napadlo mě, že to sem pověsím. Byla to pestrá paleta a třeba někoho i příjemně rozesměje. :)
U nás to bylo tak, že děti byly v tom, co bylo po ruce. S kočárem to u nás bylo jako s pračkou. Na rozdíl od pračky však kočár u nás nečekala zářná budoucnost. Tři děti jsme mu odolávali, při čtvrtém dítěti se kočár naskytl a můj odpor byl tentokrát menší, než Klářina touha vozit konečně své dítě. Ale mnoho si ho neužila. Během prvního týdne po svém návratu z porodnice letěl Hugo dvakrát přes řidítka. Nebyla to prý úplně snad reallye, říkaly děti, ale kočár šel na Mísečky a my se vrátili k osvědčené klasice. A tak malý vhled do minulosti našeho vozového i nevozového parku.
Nejprve zcela zásadní dopravní prostředek ve více variacích tzv. M1 a H2 (malý modrý a velký hnědý) a já si půjčil pro své srovnání recenzi vozíku Chariot a musím říci, že si tedy ten náš v mnohém nezadá. Posuďte sami
M1 a posléze jeho upgrade na větší verzi H2
-M1 a H2 představují nejvyšší třídu ve vývoji a inovaci dětských vozíků na světě. Jsou úhledné a stylové a mají všechny rysy a vlastnosti, které si vy a vaše dítě můžete přát. Nabízejí dokonalé odpružení, je vybaven nejlepší brzdou na světě, totiž vaší rukou, obsahuje velmi komfortní sedadlo, promyšlený systém větrání a doživotní záruku. Pokud opadne lak, stačí koupit barvu.
- Vezete-li dvě různě těžké děti, nastavte každému odpružení na míru! To znamená, že jedno dítě musíte posadit dopředu – to lehčí a jedno dozadu – to těžší. Zcela prosté
- * Vylepšený „2 v 1“ potah do každého počasí s integrovanou sluneční clonou a UV filtrem je vybaven bočními větracími klapkami pro maximální kontrolu teploty. Prostě když prší – přikryje se plachtou. Větrá za každého počasí velmi dobře.
- * Měkce polstrované komfortní bezpečnostní pásy se skrytou přezkou, chráněnou proti nežádoucímu rozepnutí – to je skutečně potřeba – někdy. Verze s pásy vypadá takto:
- * Vyjmutelná zvlášť měkce polstrovaná sedačka. To je naprosto jednoduché, vyjmout kdykoli chcete a co chcete
- * Vnitřek vozíku je vybaven kapsami na drobnosti nebo hračky. No to není vůbec problém. TAm se toho vejde.
- * Odlehčený aluminiový rám se saténově anodizovaným povrchem a dvoupolohovým ergonomickým madlem. – náš vozík nemá rám zase úplně odlehčený, ale ergonomické madlo tedy má. A když se lak oloupe, lehce se natře.
- * Extra-prostorný zadní zavazadelník má více než dvojnásobný objem než dříve a lze jej sklopit třeba při běhu nebo když jej prostě nepotřebujete. Ano, zavazadelník má velmi veliký.
- * Ke složení či sestavení vozíku nebo pro instalaci jednotlivých setů nepotřebujete žádné nástroje. Ano – nepotřebujete :-)
a nyní již jen různé situace, ve kterých náš vozík nikdy nezklamal.
Toto je vylepšená verze, kdy lze jediným pohybem vyndat z vozíku komfortní vnitřní vybavení a zachovat ho pouze v solidní jednoduché verzi
toto už je upgrade 2008
jeho správně sestavená varianta lze použít velmi dobře i při běhu, na ledě, na běžkách
a i za obracečkou
Někdy není třeba velkého vozu a člověk ve spěchu vezme zavděk i něčím menším – je to modifikace vozíku v minimalizované podobě
No, pak tedy opak, když je potřeba odvézet všechny – uvažovali jsme zda pořídit rovnou dvojitou verzi, ale pro jistotu jsme vzali pro čtyři děti, abychom to zvládli naráz
Pak samo šátky, ten na břiše není v databázi, následované sedačkami
a pak už náš nejrychleší prostředek, totiž kolo – je to tzv. malý barkas
a jeho úsporná verze
a nakonec zcela prosté ležení vlakové
Krásný vzpomínky :D Můj mladší syn (nyní18let) do „modrého vozíku“ přesedlal ve chvíli,když jsme se přestěhovali na vesnici a zjistili jsme,že ani sportovní kočár není to pravé ořechové na polní cesty,do lesa apod :D
Tady v Olomouci máme jeden biskupský http://www.olmuart.cz/AMO/SBIRKY/nase-unikaty/unikaty-kocar-AMO/, jsem si říkala, na kopci se budou vozit jako páni, novější modely budou drobátko pohodlnější :-)
zase jste mě dostali, je to paráda, dík a zdravím
Teda když jsem začala číst, docela jsem se podivila, nějak mně k vám představa klasického kočáru nesedla. A nezklamali jste :-)
Jo a ty modrý vozíky máme ve stodole dva, ještě po bývalých majitelích a pořád si říkáme, že jednou se budou určitě hodit. Teď už je jasné, k čemu :-)
Milá Hanko, co modrý kůlnový, verze 2014? Jak funguje? :DD
Zatím leží nedotčený, babičky hrozně toužily koupit kočár a básnili nám tady o verzích v řádech desetitisíců , tak jsme se lekli a radši je předběhli bazarovým za 500 Kč :-) Ale stejně se na něj práší – vyjel asi 2x, když si babičky plnily sen :-) Jinak mě to děsně otravuje, máme tady hodně blbej terén a vše z kopce do kopce, tak největší úspěch slaví šátek a různý houpačky na místě určení. Ale uvidíme, co přinese sezóna 2015 :-)
:-) My jsme ten kupovaný taky moc neužili, kluky jsme vozili v Libertě po taťkovi :-). Na nošení v šátku tedy nebyli ani jeden. Oni se už narodili velcí a jak si ze mně udělali dudlík a pořád pili, tak strašně rychle přibývali a nosit se moc nedali. Ty dnešní kočárky jsou tak na panenky, pro nás by byly tak na cestu z porodnice :-))
Hohoho, a ted se objevil jasny dukaz, ze potrebujete dalsi dite. NIKDE nevidim pouziti sedlove brasny (konske), coz je jedna opravdova a dustojna varianta pro transport ditete. Samozrejme by idealni byly dvojcata (symetrie, rovnovaha, atd).
Tak tu radím panu domácímu, ať napíše “ Když dáte foto, jdu do toho“, ale ani to ho nezlomilo :-))
To je brilantní nápad podepřený zcela objektivními fakty. Huráááá, budou dvojčátka! :-DDD
Já Vás všechny prostě miluju! :-)))